AMS - NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Larissa - WaarBenJij.nu AMS - NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Larissa - WaarBenJij.nu

AMS - NYC

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

20 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Hoi luitjes,

Zoals beloofd, hier dan mijn eerste verslag vanuit het bruisende New York. Ondanks dat ik hier pas een paar dagen zit voelt het alsof ik al weken van huis ben!

Let's start at the very beginning… Mijn vlucht verliep helaas niet helemaal soepel. Na wat scans, fouilleercontroles, veel papierwerk en een visum-check kon ik eindelijk aan boord van het vliegtuig. Zo blij als ik was toen ik instapte, zo chagrijnig stond ik 3 uur later nog steeds aan de grond. Er bleek namelijk sprake te zijn van een technisch mankement aan het airconditioningsysteem. Volgens mij trek ik dit soort dingen aan, want tijdens de reis naar Zuid-Afrika had KLM precies hetzelfde probleem (alleen was dat toen iets sneller opgelost). Na ruim 2 uur wachten was het mankement gerepareerd, dit was echter een tijdelijke oplossing. Eenmaal aangekomen in New York zou het vliegtuig namelijk niet terug kunnen vliegen naar Amsterdam. Dit resulteerde in nog een uur extra vertraging omdat het bewuste onderdeel uit een ander vliegtuit moest worden gehaald. Omdat deze tijdelijke oplossing niet 100% betrouwbaar was werd het vluchtschema ook nog eens omgegooid. In plaats van een vlucht recht over de oceaan, vlogen we in een grote boog via IJsland en Groenland. Mochten we onverwachts moeten landen, dan was er tenminste grond onder ons. Super geruststellend!

Eenmaal aangekomen op JFK en drie controles en een ondervraging verder kon ik eindelijk op zoek naar mijn transfer. De chauffeur was erg spraakzaam, een beetje te na een reis van in totaal 13 uur! Hij stelde erg veel vragen , wat is je lievelingseten, wie is je icoon, heb je ooit vrijwilligerswerk gedaan, in hoeverre geloof je in God op een schaal van 1 tot 10, waarom zijn er meer fietsen dan mensen in Holland? Het leuke was dat hij bijna na elke vraag al zelf het antwoord gaf. Nadat ik de mogelijkheid kreeg om te antwoorden volgde er na elk antwoord wat ik gaf “God bless you, God bless you”. Ik denk dat hij dit zo’n 100 keer heeft gezegd gedurende de rit. Dus geen zorgen, ik ben super veilig hier in NYC! Wel zou hij mij een grote schop onder m’n kont hebben gegeven als ik z’n zusje was en hem had gezegd dat ik in m’n eentje naar New York zou gaan. Mocht ik alleen niet tegen m’n vader zeggen…

Op zondag ben ik de deur uitgestapt en wat gaan lopen om de buurt een beetje te verkennen. Zo heb ik een bezoekje gebracht aan Times Square, Empire State Building, Macy’s en Broadway. Maandag ging het dan echt beginnen. Alle nieuwe studenten moesten zich verzamelen op de school in Midtown (naast Central Park). Kaplan heeft namelijk niet alleen een school in het Empire State maar ook een naast Central Park en een in SoHo. Hier werd je niveau getest door middel van een examen, waarna je ook in de juiste klas kon worden ingedeeld. De test bestond uit 3 gedeeltes, namelijk spreken, luisteren en grammatica, en duurde ongeveer 2 uur. Vervolgens werden we in groepen ingedeeld en kregen we een city tour. Naast dat we langs een aantal hoogtepunten en bezienswaardigheden(Radio City Hall, Grand Central, The New York Public Library, Chrystler Building) zijn gelopen, hebben we ook een bezoekje gebracht aan de parade die op dat moment gaande was. Het was namelijk St. Patrick’s Day!! Op deze dag is iedereen zogenaamd Iers. Heel New York was groen gekleurd, inclusief het Empire State Building. Het voelde een beetje als Koninginnedag/Koningsdag alleen dan in het groen in plaats van oranje. Iedereen kleed zich raar en loopt dronken en zingend over straat. Aan het einde van de dag gingen we dan eindelijk naar onze school in het Empire State (op de 63e verdieping!). Hier kregen we onze uitslag van onze test en werd ons rooster bekend gemaakt. Ik was tevreden met mijn uitslag, ik ben ingedeeld in de klas voor CAE (Cambridge Advanced English).

De volgende dag was mijn eerste officiële schooldag. Ik zit in een klas met 7 andere mensen uit onder andere Moskou, Zwitserland, Zuid-Korea, Spanje, Frankrijk en Brazilië. Na de lessen zijn we met een aantal medestudenten gaan eten bij een typisch Amerikaans hamburgerrestaurant, genaamd ‘Five Guys’. Als ik het moet geloven met de beste burgers in town. Vervolgens hebben we een bezoekje gebracht aan Central Park en daar wat calorieën verbrand. s ‘Avonds was het tijd voor Bar Night. Een soort kroegentocht met Kaplan studenten afkomstig uit de 3 verschillende scholen in NYC.

In het begin moest ik erg wennen aan alle geluiden s ‘nachts. Je hoort constant toeterende taxi’s en sirenes. Ik mag hier eigenlijk ook niet over klagen, want wat wil je nou als je in Midtown Manhatten woont?! Wel is het hier momenteel erg koud! In Central Park lag zelfs nog wat sneeuw van een paar weken geleden. En de voorspellingen zijn ook niet al te best, ze verwachten namelijk sneeuw komende week. Gelukkig zit ik hier tot eind juni/ begin juli dus zal ik vast nog genoeg zon meepakken!

Hieronder heb ik alvast wat eerste foto's toegevoegd! Helaas kan ik ze hier niet in hoge resolutie uploaden.

Bye bye!

  • 20 Maart 2014 - 01:09

    Papa:

    Denk er om dat je in klaslokaal 4 wel met rug naar het raam gaat zitten.
    Geniet er maar van en denk aan je lijn.

    Xxx Jos

  • 20 Maart 2014 - 05:41

    Stephanie:

    Super leuk, Larlarbinks!
    Haha grappig dat het bij jou zo koud is en ik hier voor de ventilator zit omdat het zo snikheet is vandaag.
    Ben heel benieuwd naar al je avonturen! Geniet er lekker van want het vliegt voorbij!
    Zonnige knuffel vanuit Sydney!

  • 20 Maart 2014 - 07:14

    Carla:

    Wat spannend allemaal. Leuk dat je ons laat zien hoe het met je gaat. Heel veel plezier!
    Groetjes Harry, Fauve en Carla

  • 20 Maart 2014 - 09:02

    Marloes:

    Larizzle!! Wat een leuk! Ik wil al je avonturen horen uit het veel te verre koude NY. Dikke knuffel vanuit Purra x

  • 20 Maart 2014 - 09:02

    Marloes:

    Larizzle!! Wat een leuk! Ik wil al je avonturen horen uit het veel te verre koude NY. Dikke knuffel vanuit Purra x

  • 20 Maart 2014 - 09:15

    Saskia:

    Hey lis! Super leuk om te lezen! Dat lekkere weer komt vanzelf wel weer. Ik ben benieuwd naar je verdere avonturen. En of je thuis komt met hamburger wangetjes!

    Xxx

  • 20 Maart 2014 - 12:32

    Gerda:

    Hoi Laris,

    Leuk verslag en foto's! Geniet er maar van. Maar niet te veel van die XL hamburgers eten, je had op de heen reis al overgewicht! :)
    Liefs mam

  • 20 Maart 2014 - 18:03

    Jacqueline:

    Hee Larissa, Super leuk om van je te horen! Je hebt al heel wat gezien en meegemaakt in die paar dagen. Geniet van alles en we kijken uit naar je volgende verhaal!
    Veel liefs van de buurtjes xxx

  • 20 Maart 2014 - 22:03

    Linda En Alex:

    Ha Larissa,

    Wat leuk om te lezen en complimenten voor je schrijfstijl. Daar heb ik namelijk verstand van (ahum). Veel plezier daar in de Grote Appel en als je eens iets echt Amerikaans wil doen, ga dan naar een honkbalwedstrijd van de Yankees of de Mets. Want honkbal is the national passtime. Dat hoef ik voor jou natuurlijk niet meer te vertalen...

    Veel groeten van Linda en Alex en een pootje van Timmy.

  • 21 Maart 2014 - 09:19

    Erna:

    Hoi Larissa,

    Super verhaal, a writer doesn't get lossed in you! Hoop dat er nog wat van leren komt met al die afleiding in die levende stad. Hoewel, dat is ook allemaal leerzaam natuurlijk. Behalve voor de temperatuur daar momenteel, willen we stiekem toch wel met je ruilen nu. Enjoy it to the max.

    Liefs vanuit Voorburg (op deze regenachtige dag na de zomertemperatuur van gisteren:()

  • 23 Maart 2014 - 15:02

    Omi:

    Hallo Larissa,

    Ik heb zojuist het verslag en alle reacties daarop gelezen. Heb ervan genoten. Het is allemaal ver weg maar op deze manier toch ook weer erg dichtbij. Kijk met verlangen uit naar een volgend bericht, maar geef voorrang aan de studie die natuurlijk het aller belangrijkste is.

    Liefs Omi

  • 25 Maart 2014 - 09:58

    Ome Rob:

    Hallo Larissa, gefeliciteerd met je moeder.
    groet van ons aan jou

    Robank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Het (goede) leven in NYC

20 Maart 2014

AMS - NYC
Larissa

Actief sinds 06 Maart 2014
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 7314

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 30 Juni 2014

New York

Landen bezocht: